#W174 Dane anulowanego zaświadczenia muszą być zgodne z nowym zaświadczeniem. Numer lokalu - ubezpieczony.
-
- Posty: 18
- Rejestracja: czw gru 07, 2017 8:17 am
- Firma: KAMSOFT S.A.
#W174 Dane anulowanego zaświadczenia muszą być zgodne z nowym zaświadczeniem. Numer lokalu - ubezpieczony.
Kolejne ciekawe zgłoszenie od klientów, którzy twierdzą, że nie zmieniali adresu pacjenta od momentu wystawienia pierwotnego zaświadczenia. Czy ta walidacja aby na pewno prawidłowo działa podczas przyjmowania zmiany nip płatnika składek?
-
- Posty: 129
- Rejestracja: pn gru 04, 2017 10:49 am
- Firma: ZUS
Re: #W174 Dane anulowanego zaświadczenia muszą być zgodne z nowym zaświadczeniem. Numer lokalu - ubezpieczony.
Aby móc udzielić wyjaśnień proszę o przesłanie plików na adres iag.ezla@zus.pl
-
- Posty: 18
- Rejestracja: czw gru 07, 2017 8:17 am
- Firma: KAMSOFT S.A.
Re: #W174 Dane anulowanego zaświadczenia muszą być zgodne z nowym zaświadczeniem. Numer lokalu - ubezpieczony.
Pliki będą zawierać dane osobowe, proszę o wskazanie bezpiecznego kanału, jakim można je przesłać.
Re: #W174 Dane anulowanego zaświadczenia muszą być zgodne z nowym zaświadczeniem. Numer lokalu - ubezpieczony.
Przez 6 miesięcy problem nie został rozwiązany!
Przeprowadziliśmy małe dochodzenie. Poniżej przedstawiam scenariusz testu.
Dokument pierwotny eZLA w danych adresowych pacjenta ma wpisane poniższe dane:
Lekarz wystawia nowe zaświadczenie z jednoczesnym anulowaniem pierwotnego z przyczyną P.
W jego miejsce wystawia nowe eZLA w których dane adresowe się nie zmieniają.
Otrzymuje poniższe błędy walidacji PUE
Co ciekawe walidator nie zwraca uwagi na nazwę miasta pisaną wielkimi literami. Postanowiliśmy więc zmienić ulice numer lokalu i numer domu na wielkie litery.
Teraz prawie osiągnęliśmy sukces. Podczas wysyłki dokumentów wystąpił tylko jeden błąd walidacji
Niestety tutaj nie ma już czego poprawiać ponieważ wartością jest 4.
Drążyliśmy dalej ponieważ w trybie pilnym zwolnienie musiało być poprawione. Weszliśmy na PUE aby tam dokonać anulowania z wystawieniem nowego w jego miejsce (identycznie jak w naszej aplikacji). Ze zdziwieniem można zaobserwować że w podglądzie zwolnienie w PUE wszystkie dane pisane są wielkimi literami, co do zasady nie jest zgodne z oryginalnymi dokumentami przekazanymi przez lekarza! Następnie podczas wystawiania nowego dokumentu w miejsce anulowanego dane adresowe były zgodne z przekazanymi z aplikacji gabinetowej a podczas wydruku nowego ZLA ponownie były pisane wielkimi literami... Zwróciliśmy również uwagę że dane z sekcji Miejsce wystawienia dokumentu zawsze pisane są wielkimi literami a wcale ich tak nie przekazujemy.
Dane użyte w pokazanym kodzie są wymyślone.
Proszę o informację kiedy opisany problem zostanie poprawiony.
Przeprowadziliśmy małe dochodzenie. Poniżej przedstawiam scenariusz testu.
Dokument pierwotny eZLA w danych adresowych pacjenta ma wpisane poniższe dane:
Kod: Zaznacz cały
<III>
<p1>99000</p1>
<p2>PCIM</p2>
<p3>ul. Piastowska</p3>
<p4>36 b</p4>
<p5>4</p5>
</III>
W jego miejsce wystawia nowe eZLA w których dane adresowe się nie zmieniają.
Kod: Zaznacz cały
<III>
<p1>99000</p1>
<p2>PCIM</p2>
<p3>ul. Piastowska</p3>
<p4>36 b</p4>
<p5>4</p5>
</III>
Kod: Zaznacz cały
Kod: W174, Rodzaj: BLAD Dokumenty: 0
Dane anulowanego zaświadczenia muszą być zgodne z nowym zaświadczeniem. [b]Numer lokalu - ubezpieczony[/b]
Kod: W174, Rodzaj: BLAD Dokumenty: 0
Dane anulowanego zaświadczenia muszą być zgodne z nowym zaświadczeniem. [b]Ulica - ubezpieczony[/b]
Kod: W174, Rodzaj: BLAD Dokumenty: 0
Dane anulowanego zaświadczenia muszą być zgodne z nowym zaświadczeniem. [b]Numer domu - ubezpieczony[/b]
Kod: Zaznacz cały
<III>
<p1>99000</p1>
<p2>PCIM</p2>
<p3>UL. PIASTOWSKA</p3>
<p4>36 B</p4>
<p5>4</p5>
</III>
Kod: Zaznacz cały
Kod: W174, Rodzaj: BLAD Dokumenty: 0
Dane anulowanego zaświadczenia muszą być zgodne z nowym zaświadczeniem. Numer lokalu - ubezpieczony
Drążyliśmy dalej ponieważ w trybie pilnym zwolnienie musiało być poprawione. Weszliśmy na PUE aby tam dokonać anulowania z wystawieniem nowego w jego miejsce (identycznie jak w naszej aplikacji). Ze zdziwieniem można zaobserwować że w podglądzie zwolnienie w PUE wszystkie dane pisane są wielkimi literami, co do zasady nie jest zgodne z oryginalnymi dokumentami przekazanymi przez lekarza! Następnie podczas wystawiania nowego dokumentu w miejsce anulowanego dane adresowe były zgodne z przekazanymi z aplikacji gabinetowej a podczas wydruku nowego ZLA ponownie były pisane wielkimi literami... Zwróciliśmy również uwagę że dane z sekcji Miejsce wystawienia dokumentu zawsze pisane są wielkimi literami a wcale ich tak nie przekazujemy.
Dane użyte w pokazanym kodzie są wymyślone.
Proszę o informację kiedy opisany problem zostanie poprawiony.
-
- Posty: 129
- Rejestracja: pn gru 04, 2017 10:49 am
- Firma: ZUS
Re: #W174 Dane anulowanego zaświadczenia muszą być zgodne z nowym zaświadczeniem. Numer lokalu - ubezpieczony.
Proszę o informację czy Pana zgłoszenie dotyczy środowiska symulacyjnego czy produkcyjnego?
Re: #W174 Dane anulowanego zaświadczenia muszą być zgodne z nowym zaświadczeniem. Numer lokalu - ubezpieczony.
Od 3 grudnia opisany problem z oczywistych względów uległ nasileniu.
Czy możemy prosić o jakąś informację?
Czy możemy prosić o jakąś informację?
-
- Posty: 129
- Rejestracja: pn gru 04, 2017 10:49 am
- Firma: ZUS
Re: #W174 Dane anulowanego zaświadczenia muszą być zgodne z nowym zaświadczeniem. Numer lokalu - ubezpieczony.
Uprzejmie informuję, że zgłoszenie zostało przekazane do Wykonawcy. Zakończony wynika analizy przekaże niezwłocznie.
-
- Posty: 129
- Rejestracja: pn gru 04, 2017 10:49 am
- Firma: ZUS
Re: #W174 Dane anulowanego zaświadczenia muszą być zgodne z nowym zaświadczeniem. Numer lokalu - ubezpieczony.
Problem już nie występuje. Dziękuję również za informację email.
-
- Posty: 18
- Rejestracja: czw gru 07, 2017 8:17 am
- Firma: KAMSOFT S.A.
Re: #W174 Dane anulowanego zaświadczenia muszą być zgodne z nowym zaświadczeniem. Numer lokalu - ubezpieczony.
Problem powrócił, a informacje zwracane na infolinii ZUS do lekarza to przerzucenie go z korektą na portal PUE. Podczas ostatniego spotkania z twórcami oprogramowania gorąco namawiali Państwo do wciągania lekarzy do wystawiania zwolnień z aplikacji gabinetowych. Ponawiam więc prośbę o usuwanie tego typu błędów, a nie odsyłanie za każdym razem lekarza na portal PUE.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość