WyslijDokumenty - prośba o rozjaśnienie

psmigiera
Posty: 13
Rejestracja: czw sie 23, 2018 9:35 am
Firma: TORN sp. z o.o

WyslijDokumenty - prośba o rozjaśnienie

Post autor: psmigiera » czw wrz 20, 2018 11:01 pm

Chciałbym się dowiedzieć czym różnią się na wyjściu metody wyslijDokumenty pola:

1. RezultatWalidacji ->Rezultat
2. RezultatWysylki->Wynik

Ponieważ te pola są tego samego rodzaju i z tego jak są umiejscowione oczekiwałbym, że to 2 oznacza, rezultat walidacji paczki (zestawu zwolnień dla 1 płatnika).
Tymczasem podczas wysłania zwolnień dla 4 płatników pierwsze z tych pól ma wartość OSTRZEZENIE (dla wszystkich 4 płatników), a 2 we wszystkich przypadkach wartość POZYTYWNY. Jest to ostrzeżenie walidacji o kodzie W412 "Przerwa między zwolnieniami do 3 dni. Poprzednie zwolnienie do: [data_koncowa_poprzedniej_niezdolnosci_do_pracy_do]".
Dlatego mam pytanie kiedy pole nr 2 przyjmuje wartość inna niż POZYTYWNE.

Dodatkowo pomimo tego ostrzeżenia dokumenty zapisują się i jest zwracane dla nich wszystkich UPO. Dlatego pytanie czy w wypadku komunikatu W412 i W411 (nakładające się zwolnienia) takie dokumenty są poprawne i ZUS dopuszcza takie zwolnienia.
Dalsza kwestia, czy dla wszystkich ostrzeżeń jest tak, że dokument wysłany metodą WyslijDokumenty będzie przyjęty mimo, że walidacja zwróciła OSTRZEZENIE. Czy jednak istnieją ostrzeżenia dla, których dokument nie zostanie przyjęty. Jeżeli tak czy mogę prosić o listę ostrzeżeń, które można ewentualnie zignorować.

Ostatnia kwestia tego, nie miałem okazji sprawdzić w praktyce, ale czy przy statusie walidacji NEGATYWNE, takie zwolnienie nie jest nigdy przyjmowane przez ZUS czy może i tu istnieją jakieś wyjątki?

psmigiera
Posty: 13
Rejestracja: czw sie 23, 2018 9:35 am
Firma: TORN sp. z o.o

Re: WyslijDokumenty - prośba o rozjaśnienie

Post autor: psmigiera » wt wrz 25, 2018 3:09 am

Bump

Renata Wiśniewska
Posty: 87
Rejestracja: pn gru 04, 2017 10:49 am
Firma: ZUS

Re: WyslijDokumenty - prośba o rozjaśnienie

Post autor: Renata Wiśniewska » wt wrz 25, 2018 8:33 am

Dziękuję za zgłoszenie. Odpowiedź, po zakończonej analizie zostanie zamieszczona na forum.

Renata Wiśniewska
Posty: 87
Rejestracja: pn gru 04, 2017 10:49 am
Firma: ZUS

Re: WyslijDokumenty - prośba o rozjaśnienie

Post autor: Renata Wiśniewska » czw paź 11, 2018 10:09 am

Interpretacja znaczenia pól jest prawidłowa.
System waliduje daty i ostrzega lekarza w następujących przypadkach:
• nachodzeniu na siebie daty początku okresu niezdolności z ostatnim zaświadczeniem lekarskim wystawionym dla ubezpieczonego – komunikat informujący, że ostatnie wystawione dla pacjenta zaświadczenie kończy się w dniu xxx.
• Wystawia zaświadczenie za okres, za który zostało wydane zaświadczenie ZUS ZLA/K
• Przerwa od ostatniego dnia poprzedniej niezdolności do pracy wynosi do 3 dni.

Są to ostrzeżenia, ale nie blokują możliwości wysłania e-ZLA przez lekarza.

Pole rezultatu wysyłki przyjmie wartość negatywną w sytuacji kiedy dokument będzie miał błędy inne niż ostrzeżenia lub też wysyłka nie powiedzie się z innych przyczyn (np. technicznych).

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość