#W174 Dane anulowanego zaświadczenia muszą być zgodne z nowym zaświadczeniem. Numer lokalu - ubezpieczony.

Marcin.Jaworski
Posty: 15
Rejestracja: czw gru 07, 2017 8:17 am
Firma: KAMSOFT S.A.

#W174 Dane anulowanego zaświadczenia muszą być zgodne z nowym zaświadczeniem. Numer lokalu - ubezpieczony.

Post autor: Marcin.Jaworski » pt maja 11, 2018 3:09 pm

Kolejne ciekawe zgłoszenie od klientów, którzy twierdzą, że nie zmieniali adresu pacjenta od momentu wystawienia pierwotnego zaświadczenia. Czy ta walidacja aby na pewno prawidłowo działa podczas przyjmowania zmiany nip płatnika składek?

Renata Wiśniewska
Posty: 109
Rejestracja: pn gru 04, 2017 10:49 am
Firma: ZUS

Re: #W174 Dane anulowanego zaświadczenia muszą być zgodne z nowym zaświadczeniem. Numer lokalu - ubezpieczony.

Post autor: Renata Wiśniewska » pn maja 14, 2018 11:16 am

Aby móc udzielić wyjaśnień proszę o przesłanie plików na adres iag.ezla@zus.pl

Marcin.Jaworski
Posty: 15
Rejestracja: czw gru 07, 2017 8:17 am
Firma: KAMSOFT S.A.

Re: #W174 Dane anulowanego zaświadczenia muszą być zgodne z nowym zaświadczeniem. Numer lokalu - ubezpieczony.

Post autor: Marcin.Jaworski » wt maja 15, 2018 8:10 am

Pliki będą zawierać dane osobowe, proszę o wskazanie bezpiecznego kanału, jakim można je przesłać.

Awatar użytkownika
robert
Posty: 46
Rejestracja: śr gru 06, 2017 3:00 pm
Firma: eZOZ Sp. z o.o.
Kontakt:

Re: #W174 Dane anulowanego zaświadczenia muszą być zgodne z nowym zaświadczeniem. Numer lokalu - ubezpieczony.

Post autor: robert » czw lis 22, 2018 10:11 am

Przez 6 miesięcy problem nie został rozwiązany!

Przeprowadziliśmy małe dochodzenie. Poniżej przedstawiam scenariusz testu.

Dokument pierwotny eZLA w danych adresowych pacjenta ma wpisane poniższe dane:

Kod: Zaznacz cały

    <III>
      <p1>99000</p1>
      <p2>PCIM</p2>
      <p3>ul. Piastowska</p3>
      <p4>36 b</p4>
      <p5>4</p5>
    </III>
Lekarz wystawia nowe zaświadczenie z jednoczesnym anulowaniem pierwotnego z przyczyną P.
W jego miejsce wystawia nowe eZLA w których dane adresowe się nie zmieniają.

Kod: Zaznacz cały

    <III>
      <p1>99000</p1>
      <p2>PCIM</p2>
      <p3>ul. Piastowska</p3>
      <p4>36 b</p4>
      <p5>4</p5>
    </III>
Otrzymuje poniższe błędy walidacji PUE

Kod: Zaznacz cały

Kod: W174, Rodzaj: BLAD Dokumenty: 0
Dane anulowanego zaświadczenia muszą być zgodne z nowym zaświadczeniem. [b]Numer lokalu - ubezpieczony[/b]
Kod: W174, Rodzaj: BLAD Dokumenty: 0
Dane anulowanego zaświadczenia muszą być zgodne z nowym zaświadczeniem. [b]Ulica - ubezpieczony[/b]
Kod: W174, Rodzaj: BLAD Dokumenty: 0
Dane anulowanego zaświadczenia muszą być zgodne z nowym zaświadczeniem. [b]Numer domu - ubezpieczony[/b]
Co ciekawe walidator nie zwraca uwagi na nazwę miasta pisaną wielkimi literami. Postanowiliśmy więc zmienić ulice numer lokalu i numer domu na wielkie litery.

Kod: Zaznacz cały

    <III>
      <p1>99000</p1>
      <p2>PCIM</p2>
      <p3>UL. PIASTOWSKA</p3>
      <p4>36 B</p4>
      <p5>4</p5>
    </III>
Teraz prawie osiągnęliśmy sukces. Podczas wysyłki dokumentów wystąpił tylko jeden błąd walidacji

Kod: Zaznacz cały

Kod: W174, Rodzaj: BLAD Dokumenty: 0
Dane anulowanego zaświadczenia muszą być zgodne z nowym zaświadczeniem. Numer lokalu - ubezpieczony
Niestety tutaj nie ma już czego poprawiać ponieważ wartością jest 4.
Drążyliśmy dalej ponieważ w trybie pilnym zwolnienie musiało być poprawione. Weszliśmy na PUE aby tam dokonać anulowania z wystawieniem nowego w jego miejsce (identycznie jak w naszej aplikacji). Ze zdziwieniem można zaobserwować że w podglądzie zwolnienie w PUE wszystkie dane pisane są wielkimi literami, co do zasady nie jest zgodne z oryginalnymi dokumentami przekazanymi przez lekarza! Następnie podczas wystawiania nowego dokumentu w miejsce anulowanego dane adresowe były zgodne z przekazanymi z aplikacji gabinetowej a podczas wydruku nowego ZLA ponownie były pisane wielkimi literami... Zwróciliśmy również uwagę że dane z sekcji Miejsce wystawienia dokumentu zawsze pisane są wielkimi literami a wcale ich tak nie przekazujemy.

Dane użyte w pokazanym kodzie są wymyślone.

Proszę o informację kiedy opisany problem zostanie poprawiony.

Renata Wiśniewska
Posty: 109
Rejestracja: pn gru 04, 2017 10:49 am
Firma: ZUS

Re: #W174 Dane anulowanego zaświadczenia muszą być zgodne z nowym zaświadczeniem. Numer lokalu - ubezpieczony.

Post autor: Renata Wiśniewska » pt lis 23, 2018 9:35 am

Proszę o informację czy Pana zgłoszenie dotyczy środowiska symulacyjnego czy produkcyjnego?

Awatar użytkownika
robert
Posty: 46
Rejestracja: śr gru 06, 2017 3:00 pm
Firma: eZOZ Sp. z o.o.
Kontakt:

Re: #W174 Dane anulowanego zaświadczenia muszą być zgodne z nowym zaświadczeniem. Numer lokalu - ubezpieczony.

Post autor: robert » pt lis 23, 2018 1:22 pm

Środowisko produkcyjne.

Awatar użytkownika
robert
Posty: 46
Rejestracja: śr gru 06, 2017 3:00 pm
Firma: eZOZ Sp. z o.o.
Kontakt:

Re: #W174 Dane anulowanego zaświadczenia muszą być zgodne z nowym zaświadczeniem. Numer lokalu - ubezpieczony.

Post autor: robert » wt gru 04, 2018 6:43 pm

Od 3 grudnia opisany problem z oczywistych względów uległ nasileniu.

Czy możemy prosić o jakąś informację?

Renata Wiśniewska
Posty: 109
Rejestracja: pn gru 04, 2017 10:49 am
Firma: ZUS

Re: #W174 Dane anulowanego zaświadczenia muszą być zgodne z nowym zaświadczeniem. Numer lokalu - ubezpieczony.

Post autor: Renata Wiśniewska » śr gru 05, 2018 7:35 am

Uprzejmie informuję, że zgłoszenie zostało przekazane do Wykonawcy. Zakończony wynika analizy przekaże niezwłocznie.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości